Onlineforløb mhp. sociale medier
Et samarbejde om at løfte Gittes tilstedeværelse på Instagram og Facebook. Herunder en gennemgang af grundprincipperne på de sociale medier, SoMe-strategi, content creation, planlægning samt praktiske øvelser og hjemmeopgaver.
Om casen:
Hvordan håndterer man et sårbart emne på de sociale medier?
Gitte Falk – Sexologisk Rådgiver, er en sexologisk virksomhed som tilbyder klientsamtaler, seksualundervisning og foredrag.
Sexologi er et sårbart emne og ukendt område, og relativt mange er i tvivl om, hvad de kan bruge en sexolog til. Når det kommer til de sociale medier, oplevede Gitte, at det også er sårbart at like, dele eller kommentere på hendes opslag, fordi andre kan se, at man interagerer med en sexolog. Igennem en god dialog fandt vi nogle muligheder til, hvordan hun kan vinkle formidlingen, så flere interagerer med hendes profil. Dette var bare ét blandt mange områder, vi var omkring.
Gitte ønskede råd og vejledning i, hvordan hun kunne bruge de sociale medier til at give folk en smagsprøve på, hvad hun kan, hvem hun er, og samtidig dele viden omkring sexologi.
Da Gitte er fra Sjælland, blev forløbet kørt online. Forløbet bestod af 2 sessioner af i alt 5 timer. Mellem sessionerne fik Gitte nogle opgaver med afsæt i gennemgået materiale, for at forbinde teori og praksis.
Med afsæt i grundprincipperne for de sociale medier, Gittes egen forretning, hendes målgruppe og konkurrenter, har hun nu en klar retning for hendes sociale medier. Alle hendes profiler blev gennemgået, og hun fik råd til forbedringer m.m. Gitte er nu i fuld sving på de sociale medier, og hun gør det hammer godt.
Jette er meget kompetent, når det kommer til de sociale medier og kommunikation. Jeg har lært rigtig meget af hende, og hun evner, ganske ukompliceret, at forklare og guide, så både hooks, call-to-actions og algoritmer var til at forstå.
Jeg kan kun varmt anbefale hende, hvis man har brug for hjælp til at navigere på de sociale medier.
At hun ovenikøbet har et dejligt væsen, gør kun valget af Jette endnu lettere."