Meta-annoncering året rundt
Et samarbejde om at øge medlemstallet via Meta-annoncering på Facebook og Instagram
Om casen:
Meta-annoncering - et stærkt supplement til andre marketingtiltag
Jeg har haft fornøjelsen af at samarbejde med Lisa Farum, centerleder i LOOP Fitness Sæby. Sammen har vi løftet deres Meta-annoncering. Med Lisa som kreativ sparringspartner og mig som den tekniske og strategiske hånd bag annoncerne, har vi skabt fine resultater i 2024 – så samarbejdet fortsætter i 2025.
Som ethvert andet træningscenter, ønskede Lisa at tiltrække flere medlemmer via Meta-annoncering. Lisa har tidligere stået for det selv, men var i tvivl, om hun udnyttede annonceringens fulde potentiale – derfor kontaktede hun mig.
Lisa og jeg har en åben dialog og giver hinanden plads til at prøve nye idéer af.
Størstedelen af videoerne har Lisa selv filmet og sendt til mig, hvorefter jeg har rettet dem til i rette formater, redigeret farver/lyd og tilføjet undertekster og sørget for annonceopsætningen.
Derudover har jeg lavet nogle stemningsvideoer fra centret for at ramme målgruppen.
Annoncerne har øget både synligheden og antallet af tilmeldinger. Videoindholdet har især engageret målgruppen, til at klikke sig videre ind til hjemmesiden. Data viser f.eks., at antallet af ‘klik på link’ til website er steget med 620,2% i kalenderåret 2024 kontra 2023.