Sådan undgår du ‘post and ghost’-fælden admin 15. april 2024
SoYou Marketing_Sociale medier_Post and ghost
SoYou Marketing_Sociale medier_Post and ghost
STRATEGI

Sådan undgår du ‘post & ghost’-fælden

Måske er fælden allerede klappet?

Hvad betyder post & ghost på de sociale medier?

Vi er sikkert alle sammen røget i fælden før.. måske også mere end én gang 🤷

Post & ghost på de sociale medier er et begreb, som er en betegnelse for dét, når du poster på de sociale medier, for dernæst at holde en aaalt for lang pause, hvad angår din aktivitet på SoMe.

Du kender det sikkert…
Dine ambitioner er der. Måske har du sat barren liiidt for højt, og BUM… luften går ud af ballonen, og din tid bliver ædt op af hverdagens opgaver, som er nødvendige for at drifte din virksomhed. Dine sociale medier ligger øde hen. Du svarer ikke på beskeder i indbakken, på kommentarer el.lign. Der ér og bliver helt stille…

Nedenfor kan du se, hvorfor post and ghost er en farlig strategi, og til sidst i indlægget, får du 4 fifs til at undgå post & ghost-fælden.

Er tid og know how en stopklods?

Post and ghost en farlig strategi af flere grunde:

Når en virksomhed ikke reagerer på kommentarer eller beskeder fra deres følgere, sender det et signal om manglende interesse eller engagement. Dette kan skade virksomhedens omdømme og gøre det sværere at opbygge et tillidsfuldt forhold til målgruppen.

Sociale medier er ikke bare et sted at promovere indhold, men også et sted at interagere med følgere og potentielle kunder. Hvis du ignorerer denne mulighed, går de glip af chancer for at forstå deres målgruppe bedre, løse problemer i realtid og opbygge stærkere relationer.

Sociale algoritmer belønner kontinuerlig aktivitet og engagement. Når en virksomhed stopper med at være aktiv på sociale medier, kan deres indhold miste synlighed i nyhedsfeeds og dermed nå færre mennesker. Det kan være uhyre svært at holden SoMe-gryden i kog, men det ér altså vigtigt at prioritere dem, hvis du ønsker fremgang 🚀


Undgå post and ghost ved, at...

Planlæg regelmæssige indlæg og interaktioner for at opretholde en stabil tilstedeværelse på platformene.

Besvar kommentarer, beskeder og henvendelser fra følgere for at opbygge en følelse af samfund og forbinde med din målgruppe.

Del forskellige typer indhold (billeder, videoer, links, osv.) for at holde din følgerskare engageret og interesserede. Fordelen ved at lave varieret indhold er også, at risikoen for, at du går kold er mindre.

Gør dig selv en tjeneste og evaluer din præstation løbende på de sociale medier ved at analysere data og justere din strategi efter behov. Dette gælder alle dine initiativer på SoMe. Kun ved at se på data, kan du udvikle dig og vælge den rette vej fremadrettet.

SoYou_Marketing_Jette_Hansen

Mit råd til dig:
Invester tid og ressourcer i en aktiv tilstedeværelse på sociale medier og opbyg stærkere relationer og øget synlighed